Να λειτουργήσει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη!

Συνάντηση της «Οικολογίας – Αλληλεγγύης» με το τοπικό Δ.Σ. της Π.Ε.Εκ.Π.Ε.

Να λειτουργήσει το συντομότερο και με πλήρη εξοπλισμό το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης, του οποίου η απόφαση της ίδρυσης χρονολογείται από το 2015, ζητάει η «Οικολογία – Αλληλεγγύη». Και τονίζει την ανάγκη να εφαρμοστούν οικολογικά προγράμματα σε όλα τα σχολεία.

Αυτό ανέφερε ο υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Μιχάλης Τρεμόπουλος σε συνάντηση με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (παράρτημα Κ. Μακεδονίας), μαζί με τον υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο Αλέξανδρο Γεωργόπουλο, καθηγητή Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό του ΑΠΘ.

Στις συζήτηση που έγινε, διαπιστώθηκαν οι κοινές φιλοπεριβαλλοντικές αξίες που μοιράζονται οι δύο φορείς, όπως και η ανάγκη να υπάρξει μεγαλύτερη υποστήριξη από τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την εφαρμογή προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία, πολιτικές αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος, ουσιαστική προώθηση της ανακύκλωσης και της επανάχρησης, σημαντικής αύξησης του πρασίνου με δενδροφυτεύσεις και στους αύλειους χώρους των σχολείων κ.α.

«Είναι σημαντικό να ξεφύγουμε από το σχολείο απλό πάροχο γνώσεων και να περάσουμε στο σχολείο που αναπτύσσει πλήρως την προσωπικότητα των μαθητών, μέσω της προώθησης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, μέσα από μια ολιστική προσέγγιση όσον αφορά την παροχή και εμπέδωση της γνώσης, αλλά και την έμπνευση για συμμετοχή στον κοινό βίο και τη δημιουργική αντιμετώπιση των τοπικών ζητημάτων», δήλωσε ο Μ. Τρεμόπουλος.

Από την πλευρά της «Οικολογίας – Αλληλεγγύης» τέθηκαν και ζητήματα που αναφέρονται και στο πρόγραμμά της για τις Δημοτικές Εκλογές στον Δήμο Θεσσαλονίκης, που συνδιαμορφώνεται με φορείς και συλλογικότητες της πόλης και ήδη βρίσκεται στην 3η του έκδοση:

  • Το αναλυτικό πρόγραμμα δεν πρέπει να περιλαμβάνει απλώς νύξεις περιβαλλοντικών θεμάτων, αλλά να είναι δομημένο στη βάση μιας ολιστικής και διαθεματικής παιδείας. Το σχολείο πρέπει να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις μαθητοκεντρικές και ομαδοσυνεργατικές στρατηγικές και μεθοδολογικές διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς επίσης και στην εισαγωγή και αξιοποίηση των τεχνολογιών της επικοινωνίας και πληροφορίας.
  • Οι προσπάθειες προώθησης ενός αειφόρου σχολείου δεν πρέπει να αρκούνται σε μεμονωμένες δράσεις (π.χ. ανακύκλωση) ή αλλαγές που αφορούν αποκλειστικά ή κυρίως την υλικοτεχνική υποδομή (π.χ. τοποθέτηση διπλών τζαμιών), ιδιαίτερα όταν αυτές γίνονται χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, αλλά να τα εντάσσει σε μια συνολική και βιωματική οπτική.
  • Η ανάπτυξη πολλαπλών δραστηριοτήτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας και πολιτιστικών θεμάτων βοηθά τους μαθητές να αντιληφθούν την πολυπλοκότητα των ζητημάτων και τους επιτρέπει να έχουν μια ολιστική αντιμετώπιση τόσο της γνώσης όσο και της ζωής.
  • Τα σχολεία οφείλουν να ενισχύουν τα θετικά διατροφικά πρότυπα, να υποστηρίζουν τα βιολογικά προϊόντα και τους τοπικούς παραγωγούς, τον μη καταναλωτικό τρόπο ζωής, την πλανητική συνείδηση, την κοινωνία των μηδενικών αποβλήτων, τη μείωση του προσωπικού οικολογικού αποτυπώματος και την υπευθυνότητα απέναντι στην ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Τα σχόλια είναι κλειστά.