Τρεμόπουλος: Αναβάθμιση στις αστικές συγκοινωνίες, τραμ, ταχύπλοα, αποκέντρωση

Με αφορμή τη σύσκεψη των Δημάρχων της Θεσσαλονίκης για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ, η «Οικολογία Αλληλεγγύη» τονίζει ότι δεν πρέπει να είναι μονομερής η ατζέντα αλλά να τεθούν όλα τα ζητήματα που αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, καθώς αποτελούν υποδομή με χαρακτήρα δημόσιου αγαθού, με άμεσες επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της.

Θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που ταλαιπωρούν καθημερινά τους επιβάτες, όπως τα ανεκτέλεστα προγραμματισμένα δρομολόγια. Η αδυναμία να μπει κανείς στα λεωφορεία είναι σύνηθες πλέον φαινόμενο, με αποτέλεσμα ταλαιπωρία και μεγάλες καθυστερήσεις στις μετακινήσεις. Χρειάζεται, λοιπόν, άμεσος επανα-προγραμματισμός, ώστε να μοιράζονται τα ανεκτέλεστα δρομολόγια με ομαλό τρόπο. Επίσης, χρειάζεται προμήθεια νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων (με πρόβλεψη για χρήση ανανεώσιμης ενέργειας) και διεξαγωγή νυκτερινών δρομολογίων. Οι Δήμοι πρέπει να επιδιώξουν καθοριστική συμμετοχή στην αστική συγκοινωνία και τελικά να καλύψουν τα κενά της με δημοτική συγκοινωνία.

«Χρειάζεται ανάπτυξη ενός συνδυασμού εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, ατομικών και συλλογικών», τονίζει ο υποψήφιος Δήμαρχος της «Οικολογίας -Αλληλεγγύης», Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Το όραμα μιας γενικευμένης ιδιωτικής αυτοκίνησης είναι ανέφικτο και βλαπτικό. Ταυτόχρονα με την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία με ταχύπλοα, στην κατασκευή συμπληρωματικών γραμμών επιφανειακού Τραμ και στη σύνδεση του μετρό με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ο οποίος θα πρέπει να επεκταθεί προς τη Χαλκιδική, τις Σέρρες, την Ημαθία κτλ. Και βέβαια, είναι αναγκαίο να ενισχυθεί η αποκέντρωση, να αλλάξουμε τις προσωπικές μας επιλογές για τη μετακίνησή μας αλλά και να σκεφτούμε διπλά ποιους θα υποστηρίξουμε για να συμβάλλουν στην πραγματική αναβάθμιση της πόλης».

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.