Σταμάτησαν την καταστροφή με παρέμβαση του Μ. Τρεμόπουλου

16-02-24-Dentra-Voulgari-MetroDSC_0002iΓια άλλη μια φορά η ποιότητα ζωής της Θεσσαλονίκης θυσιάζεται στο βωμό των έργων του Μετρό, που ταλαιπωρεί την πόλη εδώ και 30 χρόνια. Σήμερα το πρωί οι εργολάβοι του Μετρό έκοψαν 6 δέντρα πάνω στην κυκλοφοριακή νησίδα της οδού Βούλγαρη προκειμένου να κατασκευάσουν κόμβο και εργοτάξιο, κλείνοντας την οδό Παπαδάκη. Μετά από καταγγελίες περιοίκων, ο Περιφερειακός Σύμβουλος της «Οικολογίας Αλληλεγγύης» Μ. Τρεμόπουλος, παρενέβη στο έργο της καταστροφής, το οποίο σταμάτησε επειδή τα έγγραφα τα οποία του υπέδειξαν οι υπεύθυνοι δεν περιείχαν καμιά συγκεκριμένη άδεια για το κόψιμο των δέντρων. Ωστόσο, μετά την αποχώρηση του Μ. Τρεμόπουλου κόπηκαν άλλα 2 δέντρα.

Όπως προκύπτει από έγγραφο της 16-02-24-Dentra-Voulgari-MetroDSC_0007iΑττικό Μετρό προς την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ – ΑΚΤΩΡ, στις 8-8-2013, σχεδιάζουν να κόψουν συνολικά 162 δέντρα και θάμνους για την κατασκευή του Σταθμού «Βούλγαρη» και συγκεκριμένα 45 δέντρων που βρίσκονται στα πεζοδρόμια και 117 δέντρων και θάμνων σε ιδιοκτησίες. Παρόλα αυτά, το έγγραφο παραδέχεται ότι τα 9 δέντρα που βρίσκονται στις οδούς Βούλγαρη και Παπαδάκη μπορούν να διασωθούν. Αφήνει όμως την πιθανότητα «εφόσον κατά την πορεία των εργασιών προκύψει ανάγκη κοπής τους, μπορείτε να επανέλθετε».

Σ16-02-24-Dentra-Voulgari-MetroDSC_0010iε έγγραφο της Αττικό Μετρό της 23-2-2016 προς την κοινοπραξία, που ζητούσε την κοπή 10 δέντρων επιπλέον στην κεντρική νησίδα της οδού Βούλγαρη, η εταιρεία συμφωνεί, επικαλούμενη την άδεια της ΔΙΠΕΧΩ Κ. Μακεδονίας. Η ΔΙΠΕΧΩ όμως, στις 16-2-2016, έχει εγκρίνει γενικόλογα την αναθεωρημένη μελέτη εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Σταθμού «Βούλγαρη», χωρίς καμιά αναφορά σε κοπή δέντρων. Σύμφωνα όμως με τη νομοθεσία, για την κοπή δέντρων απαιτείται ειδική αποτύπωση και άδεια, η οποία δεν υπάρχει.

«Παρακολουθούμε επί χρόνια την κοπή μεγάλων δέντρων, πλατανιών, πεύκων, κ.ά., αλλά και την καταστροφή ολόκληρων πάρκων και ελεύθερων χώρων και την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των Θεσσαλονικέων» δήλωσε ο Μ. Τρεμόπουλος. «Προτείναμε όταν ακόμη είχε αρχίσει η καταστροφή στην οδό Μοναστηρίου, τουλάχιστον να μεταφερθούν, αφού κλαδευτούν, τα πλατάνια, κάτι που έχει κόστος λίγες εκατοντάδες ευρώ. Οι υπεύθυνοι του Μετρό συνεχίζουν να κόβουν τα δέντρα, χωρίς να μπαίνουν καν στον κόπο να εξασφαλίσουν και τις απαιτούμενες άδειες. Και αυτό πρέπει να σταματήσει».

_______________________________________________

Άλλες πρόσφατες ανακοινώσεις της Οικολογίας Αλληλεγγύης για κοπή δέντρων από έργα του Μετρό, μπορούν να βρεθούν στους παρακάτω συνδέσμους:

http://eco-solidarity.gr/more-trees-on-the-altar-of-metro/

http://eco-solidarity.gr/another-green-and-free-space-prey-to-metro-construction/