Επερώτηση για τα προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών ειδικών σχολείων κατέθεσε προς τη διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ο Περιφερειακός Σύμβουλος της Οικολογίας Αλληλεγγύης, Δαμιανός Ανδρέου, μεταφέροντας και τα ερωτήματα των γονιών για τη χρονιά που έρχεται.

Η μη εκτέλεση δρομολογίων που σημειώθηκε πέρυσι, είχε ως αποτέλεσμα τα 140 παιδιά με αναπηρίες (νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, κ.ά.)  που φοιτούν στα ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης να μεταφέρονται στο σχολείο με ευθύνη και έξοδα των γονέων τους. Τα μέτρα που έλαβαν οι αρμόδιοι αντιπεριφερειάρχες δεν έλυσαν το πρόβλημα και οι παρατάσεις των συμβάσεων που εγκρίθηκαν δεν περιλάμβαναν τα παιδιά που φοιτούσαν στην Α΄ Γυμνασίου. Αν και προβλέφθηκε μια αποζημίωση για όσους γονείς ανέλαβαν το έργο των μετακινήσεων με τα αυτοκίνητά τους ή με ταξί, αυτή κρίθηκε ανεπαρκής.

Ακολουθεί το κείμενο της επερώτησης

                   Θεσσαλονίκη 6.6.2017

 ΠΡΟΣ:

κ. Απ. Τζιτζικώστα, Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας

κ. Π. Σπυρόπουλο, Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου

κ. Π. Πατουλίδου, Αντιπεριφερειάρχη Μ.Ε. Θεσσαλονίκης

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΘΕΜΑ: Προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών ειδικών σχολείων της ΠΕ Θεσσαλονικης

Τη σχολική χρονιά που κλείνει σε μερικές μέρες, υπήρξε αριθμός δρομολογίων για τους μαθητές/τριες ειδικών σχολείων της Θεσσαλονίκης τα οποία δεν εκτελέστηκαν  επειδή δεν υπήρχε ενδιαφέρον και συνεπώς προσφορά από τους λεωφορειούχους. Αποτέλεσμα ήταν τα 140 παιδιά με αναπηρίες (νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες, κ.ά.)  που φοιτούν στα ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης να μεταφέρονται στο σχολείο με ευθύνη και έξοδα των γονέων τους. Όποια παιδιά με αναπηρία είχαν γονείς που δεν εργάζονται και διέθεταν αυτοκίνητο, πήγαν στο σχολείο. Όσα δεν είχαν ή δεν μπορούσαν οι γονείς τους να ανταπεξέλθουν στα έξοδα, ήταν αναγκασμένα να μείνουν στο σπίτι. Ακόμα και τα μέτρα που έλαβαν οι τότε αρμόδιοι αντιπεριφερειάρχες κ. Πατουλίδου και κ. Παπάς, δηλαδή η εκ νέου παράταση της σύμβασης που είχε ήδη λήξει το καλοκαίρι του 2016 και είχε πάρει παράταση ως το τέλος εκείνου του έτους, δεν έλυσαν το πρόβλημα γιατί ο σχετικός διαγωνισμός δεν είχε ολοκληρωθεί ως τον Φεβρουάριο του  2017. Τελικά η σύμβαση της περασμένης χρονιάς ίσχυσε με νέα παράταση, για όλο το νέο σχολικό έτος  2016-17. Όλες λοιπόν οι παρατάσεις δεν περιλάμβαναν τα παιδιά που φοιτούσαν στην Α΄ Γυμνασίου γιατί  η σύμβαση που πήρε παράταση περιείχε τα δρομολόγια με τα παιδιά που φοιτούσαν την περασμένη σχολική χρονιά! Έτσι, η μεταφορά των μαθητών έπεσε στην ευθύνη των γονιών μέχρι τα τέλη Μαρτίου – αρχές Απριλίου, όταν και λύθηκε για όλους τους μαθητές το πρόβλημα. Αν και προβλέφθηκε μια αποζημίωση για όσους γονείς ανέλαβαν αυτό το έργο με τα αυτοκίνητά τους ή με ταξί, αυτή κρίθηκε ανεπαρκής καθώς αφορούσε τη χιλιομετρική απόσταση από το σπίτι του κάθε μαθητή μέχρι το σχολείο και όχι την επιστροφή ή τη συνολική διαδρομή (που συχνά ήταν πήγαινε-έλα στην έναρξη του ωραρίου και πήγαινε-έλα στη λήξη).

Σας μεταφέρουμε λοιπόν τα ερωτήματα των γονιών:

  1. Τι μέτρα σκοπεύετε να πάρετε ώστε το ερχόμενο σχολικό έτος να μην υπάρξουν τα ίδια προβλήματα; Στα σχολεία, ήδη από τις αρχές Ιουνίου, γνωρίζουν πόσοι και ποιοι μαθητές και μαθήτριες θα φοιτούν την επόμενη χρονιά. Δεν είναι αυτό αρκετό ώστε να σχεδιαστούν τα δρομολόγια μεταφοράς και να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς να είναι όλα έτοιμα για ασφαλή μεταφορά των μαθητών;
  2.  Αν φταίει το νομικό πλαίσιο για τα προβλήματα αυτά, τι προτάσεις έχετε κάνει προς το υπουργείο;
  3. Γιατί δεν ανακοινώνονται έγκαιρα στη διαύγεια τα αποτελέσματα των διαγωνισμών;
  4. Έχει γίνει σκέψη για διαγωνισμό ενοικίασης οχημάτων  (τουριστικών λεωφορείων με τον οδηγό τους) και όχι διενέργεια διαγωνισμού για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων δρομολογίων;
  5. Έχει υπολογιστεί το κόστος μεταφοράς των μαθητών τα τελευταία χρόνια; Μήπως θα ήταν συμφερότερο να αγοραστούν 70-80 αυτοκίνητα από την Περιφέρεια που θα αναλάβουν με το αντίστοιχο προσωπικό αυτό το έργο;
  6. Πώς αντιμετωπίζεται το ενδεχόμενο να αλλάξει ένας μαθητής για κάποιο λόγο τόπο κατοικίας, όταν οι λεωφορειούχοι οχυρώνονται πίσω από μια σύμβαση που ορίζει δρομολόγιο στην παλιά διεύθυνση;

Ο επερωτών Περιφερειακός Σύμβουλος

Δαμιανός Ανδρέου