Το Βατερλό της πλατείας Ελευθερίας

του Μιχάλη Τρεμόπουλου,

δημοτικού συμβούλου Θεσσαλονίκης (Οικολογία-Αλληλεγγύη),

τ. ευρωβουλευτή των Πράσινων

Η περιπέτεια της πλατείας Ελευθερίας αποτυπώνει και συμβολίζει ολόκληρη την πολιτική της σημερινής διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ένας μνημειακός τόπος, χαρακτηρισμένος ως κοινόχρηστος χώρος πρασίνου (ΓΠΣ 1993), μετατρέπεται με συνοπτικές διαδικασίες σε υπαίθριο πάρκινγκ και ταυτόχρονα:

·         Ποδοπατά την ιστορική μνήμη της πόλης, ως τόπο μαρτυρίου των Σαλονικιών εβραίων, με το θαλάσσιο τείχος κ.α. αρχαιότητες στα σπλάχνα του

·         Αποκαθηλώνει -κατά προσφιλή συνήθεια- μια απόφαση του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου και της διοίκησης Μπουτάρη και έναν εγκεκριμένο διαγωνισμό

·         Προχωρά «προσωρινά» σε υπαίθριο πάρκινγκ χωρίς καμία απόφαση συλλογικού οργάνου του Δήμου. Το έργο δεν έχει δηλωθεί ούτε στην Τροχαία, στο ΕΦΚΑ, στην Επιθεώρηση Εργασίας. Δεν μπορεί καν να κόβει πρόστιμα η Δημοτική Αστυνομία.

·         Ψευδολογεί ονοματίζοντας το πάρκινγκ ως «απόδοση της πλατείας στους δημότες». Στην πράξη το δίνει στη γνωστή Ελεγχόμενη Στάθμευση χωρίς να το προβλέπει η σύμβασή της, η οποία αφορά τη διαχείριση θέσεων στάθμευσης παρά την οδό και χρειάζεται έγκριση κυκλοφοριακής μελέτης για τις εισόδους/εξόδους.

·         Παραπλανά ότι υπάρχει άδεια του ΚΑΣ. Η διαμόρφωση του πάρκινγκ χρειάζεται έγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και της Εφορείας Αρχαιοτήτων, που δεν υπάρχουν. Η ταμπέλα του «έργου» δεν το εμφανίζει τυχαία ως «Έργο διαμόρφωσης του σκάμματος του θαλάσσιου τείχους», το οποίο και επιχώθηκε και η υπόλοιπη πλατεία δεν ερευνήθηκε.

·         Σιωπά για τους τραμπουκισμούς σε βάρος μου από εργαζόμενο στην κατασκευή του πάρκινγκ.

·         Αναπαράγει το αδιέξοδο όραμα της γενικευμένης αυτοκίνησης. Σήμερα στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 500.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 130.000-150.000 περνούν από το κέντρο της πόλης. Θα σωθούμε με τις 135 θέσεις στάθμευσης επιφανειακά, που θα αντικατασταθούν με 200 υπόγειες θέσεις στο απροσδιόριστο μέλλον;

·         Αδιαφορεί για την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πόλη, με τα δολοφονικά μικροσωματίδια να έχουν απογειωθεί.

·         Αποκρύβει το όνομα του εργολάβου και τη διαδικασία με την οποία εξασφάλισε τη διαμόρφωση της πλατείας σε πάρκινγκ, με ταυτόχρονη συμμετοχή υπαλλήλων του Δήμου.

Ευτυχώς, κάτι έχει αρχίσει να κινείται στην αντιπολίτευση…

 

Άρθρο στην “Εφημερίδα των Συντακτών”, 29.12.2021: https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/325486_baterlo-tis-plateias-eleytherias