Χρειάζεται οικολογική διαχείριση των ποταμών και των χειμάρρων
Ήδη καταγράφονται δύο νεκροί στη Β. Ελλάδα από τις έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών. Ο ένας στη Νέα Σάντα Κιλκίς, όταν το τρακτέρ του παρασύρθηκε από παραπόταμο του Γαλλικού Ποταμού και ο άλλος, χθες, όταν το αυτοκίνητό του παρασύρθηκε από χείμαρρο, στο δρόμο από Λαγκαδίκια για Σχολάρι, μεταξύ των λιμνών Βόλβης και Κορώνειας.
Ειδικά το δεύτερο σημείο αφορά το δρόμο που διέρχεται από την τάφρο που ενώνει τις δύο λίμνες, το οποίο έχει διαταραχθεί από τα έργα που έχουν γίνει, στα πλαίσια του προγράμματος Ψωμιάδη για τη διάσωση της Κορώνειας. Τον χειμώνα φουσκώνουν τα νερά και λόγω κακής κατασκευής, σχηματίζεται μία λίμνη στο δρόμο. Τη νύχτα ειδικά το συγκεκριμένο σημείο γίνεται μια επικίνδυνη παγίδα. Πόσο μάλλον μετά τις συνεχείς βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών. Επιπλέον, στον συγκεκριμένο δρόμο που αποτελεί συνδετήρια οδό για έξοδο στην Εγνατία (στον κόμβο του Προφήτη), αυξάνεται διαρκώς η κίνηση από μεγάλες νταλίκες που προσπαθούν να αποφύγουν τα διόδια.
Αλλά και στη Νέα Χαλκηδόνα που πλημμύρισε όταν έσπασε ανάχωμα που συγκρατούσε τα νερά του Αξιού, υπήρξαν μαρτυρίες για παράνομες αμμοληψίες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην καταστροφή.
Ο περιφερειακός σύμβουλος της Οικολογίας Αλληλεγγύης Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε σχετικά: “Η μέχρι τώρα πολιτική προστασίας των ποταμών και των χειμάρρων, καθώς και των όχθεών τους, για την καλύτερη αντιπλημμυρική προστασία, είναι παρωχημένη και παραμελημένη. Παράνομες αμμοληψίες, ακατάλληλοι δρόμοι και γέφυρες, όπως και κακή διαχείριση των ορεινών οικοσυστημάτων οδηγούν σε καταστροφές, όπως αυτές που βιώνουμε. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και οι ανύπαρκτες προβλέψεις ασφάλειας για το έργο αποκατάστασης της ενωτικής τάφρου Κορώνειας – Βόλβης, που είχε σοβαρές επιπτώσεις στο οδικό δίκτυο της περιοχής. Οι παραπόταμοι και οι χείμαρροι δεν είναι ασήμαντες περιοχές και όταν τις παραμελούμε μπορούν να προκαλέσουν σοβαρούς κινδύνους. Μια οικολογική πολιτική προστασίας και διαχείρισης είναι άμεσα απαραίτητη”.