Κι άλλα δέντρα στον βωμό του Μετρό;

Αλλαγή χωροθέτησης του εργοταξίου στην Καλαμαριά ζητά η «Οικολογία –Αλληλεγγύη»

Kalamaria metro kopi dentronΔεκάδες κυπαρίσσια και άλλα δέντρα έχουν σημαδέψει με κόκκινο χρώμα συνεργεία του Μετρό προκειμένου να κατασκευάσουν εργοτάξιο, στην Καλαμαριά, στην αδόμητη έκταση μεταξύ των οδών Πόντου, Ροδοπόλεως και Μετρων. Η έκταση αυτή με τη δασική και άλλη βλάστηση που διαθέτει, αποτελεί ουσιαστικά ένα μικρό δασικό οικοσύστημα σπάνιο για τα δεδομένα της πόλης, έναν πνεύμονα πρασίνου, που παρέχει αισθητική απόλαυση και συμβάλει στη δημιουργία καλού μικροκλίματος.

Τρείς ημέρες πριν τις εκλογές, οι κάτοικοι της περιοχής είδαν έκπληκτοι εργάτες να σημαδεύουν τους κορμούς και απευθύνθηκαν στον Δήμο Καλαμαριάς και στο Μετρό, χωρίς ανταπόκριση. Έτσι, συγκέντρωσαν δεκάδες υπογραφές και θα θέσουν το ζήτημα αύριο προ ημερήσιας διάταξης στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Πρόκειται για το τελευταίο σε μια σειρά σοβαρών κρουσμάτων ισοπέδωσης μερικών από τους σημαντικότερους εναπομείναντες πράσινους χώρους της πόλης, όπως οι δενδροστοιχίες στη Μοναστηρίου, τα πάρκα στον σιδηροδρομικό Σταθμό, στην Αχειροποίητο, στην Αγ. Σοφίας, στο Ορφανοτροφείο Παπάφη, τα δέντρα στο πρώην στρατόπεδο Φαρμάκη (δίπλα στην έδρα της Περιφέρειας, στη βίλα Αλατίνι) και η μικρή λίμνη στο ρέμα Μερκουρίου, πίσω από το πάρκο της Νέας Ελβετίας .

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος της Οικολογίας Αλληλεγγύης, Μιχάλης Τρεμόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Η κατασκευή του Μετρό έχει αποδειχθεί μία από τις χειρότερες μάστιγες, όχι μόνο για την οικονομία της πόλης, αλλά και για τους πράσινους χώρους της και τα τελευταία φυσικά της οικοσυστήματα. Χωρίς καμία περιβαλλοντική ευαισθησία, οι μόνες περιοχές που θυσιάζονται για να περάσει η «ανάπτυξη» του Μετρό είναι τα πάρκα, τα αλσύλλια και οι δενδροστοιχίες. Η υπέρτατη προτεραιότητα σε βάρος της ποιότητας ζωής των πολιτών έχει δοθεί στα τσιμέντα και στα εργοτάξια του Μετρό. Υποστηρίζουμε την πρόταση για δημιουργία Επιτροπής Κοινωνικού Ελέγχου του έργου του Μετρό στην Καλαμαριά, κάτι που θα έπρεπε να προβλεφθεί και να λειτουργεί και στον Δήμο Θεσσαλονίκης και για ολόκληρο το έργο, με εμπλοκή και της Μητροπολιτικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας. Επίσης, ζητάμε να αλλάξει άμεσα η χωροθέτηση του επίμαχου εργοταξίου και να σωθεί το αλσύλλιο».