Στυλίδης Ιορδάνης

 

Σύντομο βιογραφικό

Έχει συγγράψει 10 βιβλία και εγχειρίδια, 12 πειραματικά τεύχη καταγραφών δημοσίων δράσεων, 10 κριτικές σημαντικών δημοσίων γεγονότων και 16 ψηφιακά ημερολόγια από τα εργαστήρια και τα εκπαιδευτικά ταξίδια που διηύθυνε ή συμμετείχε. Συμμετέχει, συνεργάζεται και επιχειρεί σε σημαντικές ομάδες πολιτικού-φιλοσοφικού ενδιαφέροντος. Την «Οικολογία-Αλληλεγγύη», τη συνέλευση «από κοινού» για την απο-ανάπτυξη και την άμεση δημοκρατία, την ομάδα ΚΤΗΜΑ33 Θεσσαλονίκης και τις κινήσεις για το νερό και ενάντια στο εργοστάσιο καύσης απορριμμάτων στον Βόλο.

Στοιχεία επικοινωνίας

stilidis2@gmail.com

http://www.iordanisstylidis.gr/index.php

 

Αναλυτικό βιογραφικό

Ο Ιορδάνης Στυλίδης γεννήθηκε στην πόλη Έδεσσα του νομού Πέλλας το 1959. Απόφοιτος της σχολής Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, είναι Επίκουρος καθηγητής του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και διδάσκει τα μαθήματα «Εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική Ι, ΙΙ», «Σχεδιασμός χώρων μικρής κλίμακας και αντικειμένων», «Αρχιτεκτονική σύνθεση ΙΙΙ», «Αρχιτεκτονική σύνθεση ΙV» και «Επικοινωνία και Σχεδιασμός». Κατέχει, επίσης, το πτυχίο Οικονομικών σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Πρώην Α.Β.Σ.Θ.).
Ως εικαστικός ακτιβιστής έχει στο ενεργητικό του 14 δέκα τέσσερεις ατομικές εκθέσεις καθώς και πολλαπλές συμμετοχές
σε Μπιενάλε και Τριεννάλε στην Ευρώπη από το 1980.

Παράλληλα με το διδακτικό του έργο διοργανώνει, διευθύνει και συμμετέχει σε εκπαιδευτικά ταξίδια (Ινδία, Ομάν, Αίγυπτος, Νεπάλ, Γερμανία, Τουρκία, Συρία, Ιορδανία, Αυστρία, Ελβετία), συλλογικά εργαστήρια σχεδιασμού σε κοινότητες της ελληνικής περιφέρειας (Δάσος Ελατιάς/Νομός Δράμας, Κοινότητα Βλάστης/Νομός Κοζάνης, Δήμος Φερών/Νομός Έβρου, Δήμος Μακρυνίτσας/Νομός Μαγνησίας, Δήμος Σφακιωτών/Νομός Λευκάδας, δ.δ. Ολυμπιάδας/Νομός Χαλκιδικής, δ.δ. Γεφυρουδίου/Νομός Σερρών) καθώς και ανιχνεύσεις πόλεων (Βερολίνο, Ιστανμπούλ, Βενετία).

Τόσο στα εκπαιδευτικά ταξίδια όσο, κυρίως, στα πολυεθνικά και δια-πανεπιστημιακά εργαστήρια τεκμηρίωσης και σχεδιασμού, (όπως το καλοκαιρινό σπουδαστήριο της U.M.A.R. στην Αίγυπτο (Κάϊρο) το 2009 όπου και έλαβε μέρος ως επιβλέπων καθηγητής-επιστημονικός υπεύθυνος αλλά και εκείνο στο Πόρτ-Σαϊντ της Εγίπτου) επιχειρείται η επέκταση και ο εμπλουτισμός της συμβατικής εκπαιδευτικής διαδικασίας με ειδικές διαλέξεις, συζητήσεις και σχεδιαστικές πρακτικές για τα ζωτικά ζητήματα της Αρχιτεκτονικής θεωρίας και πράξης αλλά και την ανίχνευση και διατύπωση λόγου για τους τόπους και τα τοπία, που βρίσκονται, συνήθως, στο περιθώριο των ειδικών και τυπικών ακαδημαϊκών πειθαρχιών και προσεγγίσεων.

Η διευκρίνηση, η ανάλυση και η διευρεύνηση insitu των συστατικών στοιχείων των ταυτοτήτων για το τοπίο, την πολυπολιτισμικότητα και την συνύπαρξη πολιτισμικών ενοτήτων ως γεννετήρια ιδιότητα των περιφερειών και των μητροπόλεων του πλανήτη, την εκπαίδευση στο στοχασμό και την ανάλυση των φαινομένων αλλά και των δομικών υποβάθρων των πόλεων, την εκπαίδευση στον σχεδιασμό και την δημιουργία αρχείων διελεύσεων (ημερολογίων), την εκπαίδευση στην αναγνώριση και τις τακτικές της αυτεπίγνωσης, των παραμέτρων δηλαδή και των λεπτομερειών της κοινής ζωής σε κοινότητες, τμήματα πόλεων και μητροπολιτικών λεπτομερειών του πλανήτη, αποτελεί ένα ακόμη ειδικό πεδίο πρακτικής και στοχασμού στο πλαίσιο των ερευνητικών του ιδιοτήτων.

Από αυτές τις μεστές περιεχομένου και εξηγήσεων κεντρικές και παράλληλες δράσεις που, ουσιαστικά, πληρώνουν όλα τα συμβατικά κενά της τυπικής εκπαιδευτικής τακτικής επιχειρείται να επιτευχθεί, να ολοκληρωθεί, η προσωπικότητα του φοιτητή/τριας που πρόκειται να επιχειρήσει εντός ενός παγκοσμιοποιημένου κοινού πεδίου αιτημάτων και συμπεριφορών.

Τα εθνικά, πολυεθνικά, δια-πανεπιστημιακά εργαστήρια που εξελίσσονται είτε στις κοινότητες της Ελληνικής περιφέρειας (ένα ή δύο ανά έτος) είτε στο εξωτερικό, ενεργοποιούνται και εξελίσσονται μετά από προσκλήσεις των κοινοτικών ή δημοτικών συμβουλίων των κοινοτήτων, ινστιτούτων και πανεπιστημίων που καθορίζουν επίσης και την περιοχή του θέματος που αναλαμβάνει να ερευνήσει η ομάδα των φοιτητών/τριων και των καθηγητών/τριων. Η σύνδεση της δυναμικής και του ερευνητικού-γνωσιακού δυναμικού του πανεπιστημίου με τις ανάγκες των κοινοτήτων ή άλλων οργανισμών της εγγύς ή διεθνούς περιφέρειας δημιουργεί ένα ουσιώδες πεδίο συσχετισμού υψηλής πολιτικής αξίας και ενδιαφέροντος.       

Ο Ιορδάνης Στυλίδης έχει συγγράψει 5 πέντε βιβλία και εγχειρίδια, 12 δώδεκα πειραματικά τεύχη καταγραφών δράσεων και 15 δεκαπέντε ψηφιακά ημερολόγια:

ΒΙΒΛΙΑ-ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ
1. το ΙΝΔΙΑ, ΔΙΑΜΕΣΟΥ ΙΟΡΔΑΝΙΑΣ, ταξιδιωτικό αφήγημα, 2004, ΝΗΣΙΔΕΣ, Θεσσαλονίκη.
2. το ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ, στοχαστικό αφήγημα, 2006, ΝΗΣΙΔΕΣ, Θεσσαλονίκη.
3. το ΑΦΟΔΕΥΟΝΤΕΣ, 12 σχέδια και 12 κείμενα, 2009, ΝΗΣΙΔΕΣ, Θεσσαλονίκη.
4. το ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, 2001, εγχειρίδιο του ομώνυμου μαθήματος, 2002, Βόλος.
5. το ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ, 2009, CANNOTNOT DESIGN, Θεσσαλονίκη
Εχει, επίσης, συγγράψει και επιμεληθεί την δημιουργία χειροποίητων τευχών από τις αναφερθείσες δράσεις αλλά και τις επισκέψεις-δράσεις σε εκθέσεις ή σε συλλογικά εργαστήρια:

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΤΕΥΧΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΩΝ (10 Αντίτυπα)
1. VIRGINIA ARCHIVE, (διεύθυνση: Αλέξανδρος Ψυχούλης), 2007, Βόλος.
2. HETEROTOPIAS – ΑΛΛΟΙ ΤΟΠΟΙ, ( διεύθυνση: Απόστολος Καλφόπουλος), 2007, Θεσσαλονίκη.
3. ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ (Αγγελική Αυγητίδου). ΒΙΕΝΝΑΛΕ ’09, 2009, Θεσσαλονίκη.
4. ΠΕΝΤΕ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ συλλογικό εργαστήριο τεκμηρίωσης και σχεδιασμού στην κοινότητα Βλάστης του Νομού Κοζάνης, 2006.
5. ΔΕΚΑ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ, συλλογικό πολυεθνικό εργαστήριο (Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία, Ιταλία) στο δάσος της Ελατιάς του νομού Δράμας, 2005.
6. ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ, συλλογικό εργαστήριο τεκμηρίωσης και σχεδιασμού στην κοινότητα Φερών Έβρου, 2007.
7. ΟΚΤΩ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ, συλλογικό εργαστήριο τεκμηρίωσης και σχεδιασμού στην κοινότητα Δρυμώνα Λευκάδας, 2009.
8. ΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΤΟΠΙΑ, συλλογικό εργαστήριο τεκμηρίωσης και σχεδιασμού στην Τοσκάνη της Ιταλίας (Rispecia, Grosetto). 2010.
9. ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ, συλλογικό εργαστήριο τεκμηρίωσης και σχεδιασμού στην κοινότητα Μακρινίτσας, 2008.
10. ΕΞΙ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ, συλλογικό εργαστήριο τεκμηρίωσης και σχεδιασμού στην κοινότητα Ολυμπιάδας, Χαλκιδικής, 2008.
11. ΤΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΠΕΝΤΕ ΒΕΡΟΛΙΝΑ, συλλογή λεπτομερειών και αρχείων από το εκπαιδευτικό ταξίδι του Α’ έτους (2008-2009) στο Βερολίνο, το Ντέσαου και το Πότσνταμ.
12. ΕΚΚΟΛΑΠΤΗΡΙΟΝ / ΧΩΡΟΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ, συμμετοχή του τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Α’ Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής των χωρών της δ. Ευρώπης, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στην πόλη Θεσσαλονίκη ( διεύθυνση: Πανηγύρης, Λυκουριώτη, Γαβρήλου, Παπαδόπουλος.)
13. ΑΦΟΔΕΥΟΝΤΕΣ / ΚΑΔΡΟ, (Στυλίδης Ιορδάνης). Αναθεώρηση της έκθεσης, 2012, Θεσσαλονίκη.

ΨΗΦΙΑΚΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ
1. ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΑΝΜΠΟΥΛ (Ιστανμπούλ-Τουρκία), Εκπαιδευτικό Ταξίδι, 2010, 5 σελ.
2. ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ (Ορίσσα, Δυτική Βεγγάλη, Κολκάτα), Εκπαιδευτικό Ταξίδι, 2010, 30 σελ.
3. U.M.A.R. ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΟ (Κάιρο/Αλεξάνδρια-Αίγυπτος), 2010, 30 σελ.
4. ΘΥΛΑΚΕΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ, συλλογικό εργαστήριο στην Τοσκάνη, 2010,10 σελ.
5. ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ, Πρέσπες, Πανεπ. Δυτικ. Μακεδ., 2010, 6 σελ.
6. ΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑ, Λευκάδα, συλλογικό εργαστήριο, 2009, 12 σελ.
7. ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ (Α), Εκπαιδευτικό Ταξίδι, Τ.Α.Μ./ Π.Θ., 2010, 10 σελ.
8. ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ (Β), Εκπαιδευτικό Ταξίδι, Α’ έτος Τ.Α.Μ./ Π.Θ., 2011, 7 σελ.
9. ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ (Β), Εκπαιδευτικό Ταξίδι, Α’ έτος Τ.Α.Μ./ Π.Θ., 2011, 10 σελ.
10. CHANGING LANDSCAPES, Πολυεθνικό Εργαστήριο Σχεδιασμού, Βόλος, Τ.Α.Μ./ Π.Θ., 2011, 15 σελ
11. THEDOMESTICDENIALOFAHEROICCITY, Διεθνές Εργαστήριο σχεδιασμού στο ΠόρτΣαΐντ της Εγίπτου, 2011, 15 σελ.
12. Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΕΥΤΟΠΙΑ, Εργατήριο Τεκμηρίωσης και Σχεδιασμού στην λίμνη Κερκίνη.
13. ΤΑΞΙΔΙΑ/15 ΗΜΕΡΕΣ, Ταξίδι από την δυτική Κρήτη στο δέλτα του Έβρου.
14. ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ, Εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ιταλία, την Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία.

ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ
1. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΑ, B’ EYPΩΠΑΙΚΗ ΣYNANTHΣH ΓIA THN TEXNH
& NEEΣ TEXNOΛOΓIEΣ, Μύλος,1991, Θεσσαλονίκη.
2. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ, ΠΛΩTO XAMAM, Άλλη Πόλη, 1994, Θεσσαλονίκη
3. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, TO ΦYΣIKO OPIO KAI H YΛIKH YΠOΣTAΣH TOY EPΓOY, ZήταMί, 1995, Θεσσαλονίκη
4. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ(ΣΧΕΔΙΑ) “…ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΕΝΩ Ο ΑΔΕΛΦΟΣ FIBONNACHI ΔΙΑΒΑΖΕ ΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ…
Άλλη Πόλη, 1995, Θεσσαλονίκη.
5. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ(Η/Υ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ), Eντός των Τέχνων, 15 ΠOPTPAITA MATAIOΔOΞIAΣ, 1997, Θεσσαλονίκη.
6. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ(Η/Υ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ), Πολυτεχνική Σχολή, Α.Π.Θ., 15 ΠOPTPAITA ΤΗΣ ΝΕΟΤΗΤΑΣ, 1998, Θεσσαλονίκη.
7. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ(ΣΧΕΔΙΑ), Ολύμπιον/ΑSSOS, ΠΟΛΕΙΣ/ΜΗΧΑΝΕΣ/ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ , 2000, Θεσσαλονίκη.
8. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, Σαχάρα Καφέ, ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ, 2001, Θεσσαλονίκη.
9. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ, Γκάζι, ΟΥΤΟΠΙΑ, 2004, Αθήνα.
10.ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, Σχολή Αρχιτεκτόνων Βόλου, Η ΣΙΩΠΗ, 2005, Βόλος.
11.ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, E.N.A.O.L.I. Grosetto/Italy, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ, 2008, Ιταλία.
12.ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ, Green Design Festival/Πλατεία Συντάγματος, DESIGN IN NATURE. 2008, Aθήνα.
13.ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ, ΖήταΜί, ΑΦΟΔΕΥΟΝΤΕΣ/ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΑ, 2009, Θεσσαλονίκη.
14.ΕΚΘΕΣΗ, ABOUT, ΨΗΦΙΑΚΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ /ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΑ, 2010, Αθήνα.