.
Την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου τιμούμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο!
.
Είναι μία ευκαιρία να βρεθούμε όλ@ με ποδήλατα στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, στις 18.30, στον προαύλιο χώρο του Δημαρχείου, όπου παράλληλα θα λαμβάνει χώρα το debate μεταξύ των υποψηφίων Δημάρχων για τον Δήμο Θεσσαλονίκης (στις 17:30, στην αίθουσα «Μανώλη Αναγνωστάκη»).
..
.
Το debate διοργανώνει το Δίκτυο των εθελοντικών οργανώσεων ThesDiktyo και το Δίκτυο SelectRespect και θα συμμετέχει η «Θεσσαλονίκη για Όλους» με τον επικεφαλής υποψήφιο Δήμαρχο, Σπύρο Πέγκα. Σας καλούμε να το συνδυάσετε και με την εκδήλωση 7 γυναικών υποψηφίων του κινήματος, που θα λάβει χώρα την ίδια ώρα, στο Δημαρχιακό Μέγαρο, στην «Αίθουσα Νερού».
Το ποδήλατο δεν ρυπαίνει, δεν καταναλώνει καύσιμα, δεν δεσμεύει πολύ χώρο (10 ποδήλατα σταθμεύουν στον χώρο που χρειάζεται ένα Ι.Χ.), δεν απαιτεί ιδιαίτερη επιδεξιότητα ενώ είναι οικονομικό στην αγορά και συντήρησή του, γυμνάζει, μπορεί να μεταφερθεί εύκολα με άλλα μέσα μεταφοράς, είναι συμβατό με πεζόδρομους και είναι γρηγορότερο κι από το Ι.Χ. για μέσες διαδρομές μέσα στην πόλη.
.
Η Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο δεν σημαίνει, βεβαίως, μόνον τη χρήση ποδηλάτου. Εκτιμούμε, όμως, πως είναι ανάγκη για την κυκλοφορία όλων στην πόλη να αποθαρρυνθεί η χρήση του αυτοκινήτου, που συμβάλλει καθοριστικά στο πάγιο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της στάθμευσης. Ταυτόχρονα είναι επιβεβλημένο να αναπτύξουμε εναλλακτικούς τρόπους κυκλοφορίας, αλλάζοντας συγχρόνως τη νοοτροπία μας και τις συνήθειές μας.
.
Από το δημαρχείο θα ξεκινήσουμε μια συμβολική ποδηλατοδρομία στην πόλη, τόσο σε ποδηλατόδρομους όσο και σε δρόμους, πλατείες και πεζόδρομους. Η «Θεσσαλονίκη για Όλους» έχει συνολικές προτάσεις για την επίλυση του κυκλοφοριακού, με τον καλύτερο συνδυασμό ατομικών και συλλογικών μέσων. Καταθέτουμε μια σύνοψή τους:
.
1. Μετατροπή δρόμων σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, αύξηση των πεζοδρόμων στο ιστορικό κέντρο, χρήση minibus, πλήρες και ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων.
2. Τουλάχιστον μια κυκλική διαδρομή ποδηλατόδρομου από το κέντρο προς την Τούμπα, την Ανάληψη και τη Νέα Παραλία.
3. Επικαιροποίηση και υλοποίηση του Σ.Β.Α.Κ. (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας)
4. Νέα ηλεκτρικά, δημόσια-δημοτικά λεωφορεία
5. Επικαιροποίηση, επέκταση και έλεγχος των αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορειολωρίδων
6. Βελτίωση της μετακίνησης με τα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ.
7. Πρόβλεψη για τη μεταφορά ποδηλάτων σε μετρό και λεωφορεία
8. Κυκλικές διαδρομές λεωφορείων δωρεάν στο ιστορικό κέντρο από τους σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό
9. Αυστηρή αντιμετώπιση του διπλοπαρκαρίσματος, της παράνομης στάθμευσης και στάσης σε διαβάσεις, ράμπες, ποδηλατόδρομους και λεωφορειολωρίδες
10. Βελτιστοποίηση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης -περιφερειακά κάθετα πάρκινγκ σε δημοτικά οικόπεδα -προδιαγραφές για ΑμεΑ
11. Δημιουργία δημοτικής πλατφόρμας διαμοιρασμού οχημάτων
12. Επαναφορά και αυστηρή εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης των καταστημάτων
13. Καταπολέμηση ηχορύπανσης από την κυκλοφορία
14. Συμπληρωματική γραμμή επιφανειακού τραμ
15. Ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου
16. Βιώσιμη θαλάσσια συγκοινωνία σε όλο τον Θερμαϊκό
.
Η Οργανωτική Ομάδα (Βίλλυ Γιαννακοπούλου, Γαβριέλλα Σαμψωνίδου, Βασίλης Εμμανουηλίδης, Βαγγέλης Κοκκοτζής, Μάγδα Μαυρίδου, Μπάμπης Μπράτσας, Μιχάλης Τρεμόπουλος, Οδυσσέας Χιλιτίδης)
.
Φωτογραφιες από την ποδηλατοπορεία