Πράσινη Θεσσαλονίκη σημαίνει παραγωγική πόλη με οικολογική φιλοσοφία

Οι θέσεις του Μιχάλη Τρεμόπουλου, υποψηφίου Δημάρχου Θεσσαλονίκης με την «Οικολογία –Αλληλεγγύη», στα ερωτήματα που έθεσε ο πρύτανης του ΑΠΘ

 

Τις τοποθετήσεις της παράταξης «Οικολογία –Αλληλεγγύη» στα 10 ερωτήματα που έθεσε ο πρύτανης του ΑΠΘ κ. Μήτκας προς όλους τους υποψήφιους Δημάρχους, δημοσιοποίησε το Πανεπιστήμιο.

 

Περιληπτικά, τα βασικά σημεία είναι τα εξής:

  1. Πρέπει επεκταθούν και να ανανεωθούν οι φοιτητικές εστίες αλλά και να υπάρξει δραστική παρέμβαση του Δήμου με τους μοχλούς που διαθέτει (π.χ. δημοτικά τέλη), για να περιοριστεί το φαινόμενο της άτυπης χρήσης διαμερισμάτων ως ξενοδοχείων, με σκοπό την ανακούφιση του φοιτητικού πληθυσμού και κυρίως της αύξησης των παραγωγικών λειτουργιών της πόλης, έτσι ώστε οι απόφοιτοι να μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμά τους και από ένα διαμέρισμα στην πόλη.
  2. Για τις Φοιτητικές Μετακινήσεις, αντί για το ακτινικό μοντέλο, προτείνουμε τοπικά και υπερτοπικά κυκλικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα minibus, κάτι που θα ωφελήσει τα μέγιστα γιατί και με το σύστημα έξυπνης μετακίνησης μπορούν να απαλλαχθούν οι δρόμοι από την κυκλοφορία. Υποστηρίζουμε εδώ και χρόνια ότι το μετρό θα πρέπει να φτάσει ως το αεροδρόμιο και να αναπτυχθεί προαστιακός σιδηρόδρομος προς τη Μηχανιώνα και τη Χαλκιδική ενώ μια γραμμή τραμ θα πρέπει να συνδέει τον σταθμό των ΚΤΕΛ, μέσω της οδού Νίκης, με τις περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το μετρό.
  3. Υπάρχουν αδιάθετα κτίρια του Δήμου που θα μπορούσαν να στεγάσουν δραστηριότητες τμημάτων του ΑΠΘ για τις οποίες αυτή τη στιγμή πληρώνει ενοίκιο. Αυτό που προέχει, όμως, είναι η αξιοποίηση των κτιρίων με έμφαση στη δημιουργία και ανάπτυξη συνεργατικών παραγωγικών σχημάτων, μέσα από τα οποία θα μπορούν να βρουν επαγγελματική διέξοδο οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων.
  4. Για τα πολλά Δημοτικά Τέλη του ΑΠΘ θα μπορούσε να γίνει κάποια συμφωνία με τον Δήμο, ώστε να εισπράττει λιγότερα χρήματα και παράλληλα να αναλάβουν κάποια Τμήματα του ΑΠΘ να κάνουν μελέτες ισόποσης αξίας για ζητήματα της πόλης, της ποιότητας ζωής σε αυτήν κλπ, ή να αναλάβουν να επιμορφώσουν στελέχη και υπαλλήλους υπηρεσιών του Δήμου πάνω σε θέματα του αντικειμένου τους.
  5. Η συνεργασία μεταξύ ΑΠΘ και Δήμου στην αναζήτηση ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα και στο οικονομικό επίπεδο και σε αυτό της απαραίτητης εξωστρέφειας σε ένα πολυσύνθετο διεθνές σκηνικό.
  6. Οι εικόνες και οι πρακτικές απαξίωσης των δημοσίων Πανεπιστημίων θα πρέπει να σταματήσουν -στην πράξη και όχι στα λόγια. Δεν υπάρχουν όμως εύκολες λύσεις, ούτε η κατάργηση του ασύλου ή η γενικευμένη αστυνομοκρατία αποτελούν διέξοδο. Η κυβέρνηση, που ελέγχει και την αστυνομία (?), θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να μην περιορίζεται στο να τις μετακυλάει, αφού ούτε οι φύλακες ούτε η δημοτική αστυνομία μπορούν να κάνουν συλλήψεις. Το άσυλο θα πρέπει να αφορά και να προστατεύει τη διακίνηση ιδεών και την ελεύθερη έκφραση όλων.
  7. Για να γίνει η Θεσσαλονίκη «έξυπνη πόλη» έχει ανάγκη τη συνεργασία Δήμου-ΑΠΘ και λοιπών πανεπιστημίων. Εστιάζοντας ως παράδειγμα στη συγκοινωνία, πρέπει να υπάρξει ένας σχεδιασμός που να επιτρέπει ώστε τον βέλτιστο τρόπο μετακίνησης (λεωφορείο, μετρό, τραμ, ταξί κ.α.) να τον βλέπουν οι πολίτες σε ενιαία Τηλεματική, που θα έχει να κάνει με τον κυκλοφοριακό φόρτο σε διάφορα σημεία και θα προλαβαίνει τα μποτιλιαρίσματα οχημάτων και ανθρώπων.
  8. Θα στηρίξουμε όχι μόνο τις αγγλόφωνες σπουδές αλλά και τις άλλες μεγάλες γλώσσες, ενταγμένες στον γεωπολιτικό περίγυρο της χώρας.
  9. Για μας πράσινη Θεσσαλονίκη σημαίνει παραγωγική πόλη με οικολογική φιλοσοφία. Ως διοίκηση θα προσανατολίσουμε όλες τις προσπάθειες του Δήμου και θα χρησιμοποιήσουμε όλους τους διαθέσιμους χώρους για την ενθάρρυνση της δημιουργίας συστάδων από καινοτόμες παραγωγικές μονάδες μέσα στην πόλη, στους τομείς της παραγωγής που είναι συμβατοί με την υπόλοιπη λειτουργία της.

 

Ακολουθούν ολόκληρες οι τοποθετήσεις μαζί με τα ερωτήματα:

 

  1. Στεγαστικό Φοιτητών

Οι φοιτητές του ΑΠΘ που κατάγονται από άλλες πόλεις συχνά έχουν δυσκολία εξεύρεσης ικανοποιητικής και οικονομικής στέγης. Τα δωμάτια στα πεπαλαιωμένα κτίρια των φοιτητικών εστιών (τα οποία διαχειρίζεται το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και όχι το ΑΠΘ) δεν επαρκούν για τους φοιτητές μας. Το πρόβλημα τα τελευταία χρόνια επιδεινώνεται από την ένταξη πολλών διαμερισμάτων στο δίκτυο των AirBnB. Τι έχετε να προτείνετε για την επίλυση των προβλημάτων φοιτητικής στέγης;

Πρέπει επεκταθούν και να ανανεωθούν οι φοιτητικές εστίες αλλά και να υπάρξει δραστική παρέμβαση του Δήμου με τους μοχλούς που διαθέτει (π.χ. δημοτικά τέλη), για να περιοριστεί το φαινόμενο της άτυπης χρήσης διαμερισμάτων ως ξενοδοχείων, με σκοπό την ανακούφιση του φοιτητικού πληθυσμού και κυρίως της αύξησης των παραγωγικών λειτουργιών της πόλης, έτσι ώστε οι απόφοιτοι να μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμά τους και από ένα διαμέρισμα στην πόλη.

 

  1. Φοιτητικές Μετακινήσεις

Οι φοιτητές που μετακινούνται σε τακτική βάση μεταξύ της κεντρικής πανεπιστημιούπολης και άλλων περιφερειακών μονάδων (Αγρόκτημα, Σταυρούπολη, Θέρμη, Φοίνικας, κλπ) αναλώνουν μεγάλο μέρος της ημέρας στις μετακινήσεις γιατί δεν υπάρχουν απ’ ευθείας γραμμές συγκοινωνίας. Τι έχετε να προτείνετε; 

Για άμεση ανακούφιση, θα μπορούσε να ζητηθεί από τον ΟΑΣΘ να αναπροσανατολιστούν ένα-δύο λεωφορεία από κάθε λεωφορειακή γραμμή για τη μετακίνηση των φοιτητών. Άλλωστε ανακοινώθηκε ότι έρχονται 350 καινούργια λεωφορεία, τα 150 ηλεκτρικά.

Αντί για το ακτινικό μοντέλο, εμείς προτείνουμε τοπικά και υπερτοπικά κυκλικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα minibus, κάτι που θα ωφελήσει τα μέγιστα γιατί και με το σύστημα έξυπνης μετακίνησης μπορούν να απαλλαχθούν οι δρόμοι από την κυκλοφορία. Έτσι και ο φοιτητής και ο κάτοικος, που μένει ανατολικά και νότια και θέλει να μετακινηθεί στο Αγρόκτημα και τη Θέρμη, θα έχει στη διάθεσή του συχνά δρομολόγια, αντί να περιμένει τα λεωφορεία κορμού που ξεκινούν από την άλλη άκρη της πόλης.

Υποστηρίζουμε εδώ και χρόνια ότι το μετρό θα πρέπει να φτάσει ως το αεροδρόμιο και να αναπτυχθεί προαστιακός σιδηρόδρομος προς τη Μηχανιώνα και τη Χαλκιδική ενώ μια γραμμή τραμ θα πρέπει να συνδέει τον σταθμό των ΚΤΕΛ, μέσω της οδού Νίκης, με τις περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το μετρό.

 

  1. Κτιριακό Μετακινήσεις

Το ΑΠΘ πληρώνει ετησίως περί το 1 εκατομμύριο ευρώ για την ενοικίαση κτιρίων στο πολεοδομικό συγκρότημα προκειμένου να στεγάσει νεότερα Τμήματα που δεν χωρούν στην Πανεπιστημιούπολη. Έχει ο Δήμος στην κατοχή του αδιάθετα κτίρια που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για να μειωθεί αυτό το δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος; Ποιο ρόλο βλέπετε να έχει ο Δήμος στο σχεδιασμό χωρικής ανάπτυξης του ΑΠΘ και πώς θα μπορούσε να συμβάλλει πρακτικά για την αντιμετώπιση του κτιριακού προβλήματος;

Υπάρχουν αδιάθετα κτίρια του Δήμου που θα μπορούσαν να στεγάσουν δραστηριότητες (π.χ. τις γραμματείες) τμημάτων του ΑΠΘ για τις οποίες αυτή τη στιγμή πληρώνει ενοίκιο, όπως π.χ. τα Τμήματα Κινηματογράφου, Δημοσιογραφίας, Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών, το Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού κλπ.

Αυτό που προέχει, όμως, είναι η αξιοποίηση των κτιρίων με έμφαση στη δημιουργία και ανάπτυξη συνεργατικών παραγωγικών σχημάτων, μέσα από τα οποία θα μπορούν να βρουν επαγγελματική διέξοδο οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων.

 

  1. Δημοτικά Τέλη

Το Αριστοτέλειο πληρώνει ετησίως πάνω από 700.000 ευρώ σε ανταποδοτικά δημοτικά τέλη αλλά νοιώθουμε ότι δεν απολαμβάνουμε υπηρεσίες αντίστοιχες αυτού του ποσού. Θεωρούμε ότι ο Δήμος πρέπει να αντιμετωπίζει το ΑΠΘ με ανταποδοτική λογική, όχι σαν ιδιωτική επιχείρηση, αλλά σαν αυτό που είναι: ένα μεγάλο δημόσιο πανεπιστήμιο. Τι έχετε να προτείνετε επ’ αυτού;

Θα μπορούσε να γίνει κάποια συμφωνία με τον Δήμο, ώστε να εισπράττει λιγότερα χρήματα και παράλληλα να αναλάβουν κάποια Τμήματα του ΑΠΘ να κάνουν μελέτες ισόποσης αξίας για ζητήματα της πόλης, της ποιότητας ζωής σε αυτήν κλπ, ή να αναλάβουν να επιμορφώσουν στελέχη και υπαλλήλους υπηρεσιών του Δήμου πάνω σε θέματα του αντικειμένου τους. Ένα παράδειγμα υπάρχει και στο βιβλίο μας «Η Θεσσαλονίκη των νερών», που αφορά μια μελέτη για τη διαχείριση των άφθονων υπόγειων νερών που βρίσκονται στα θεμέλια κτιρίων του ΑΠΘ, έτσι ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν για άρδευση ή για τις τουαλέτες, αντί να οδηγούνται στους υπονόμους όπως σήμερα και στη συνέχεια το ΑΠΘ να πληρώνει για ίση ποσότητα καθαρού νερού υπέρογκους λογαριασμούς στην ΕΥΑΘ. Επίσης θα μπορούσε, αντί ενός ποσοστού δημοτικών τελών, να χρηματοδοτηθεί μελέτη για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις ταράτσες όλων των κτιρίων. Όλα αυτά θα πρέπει να προσεγγιστούν βάσει ολοκληρωμένης οικονομικής μελέτης.

 

  1. Στήριξη Τέλη

Στις περισσότερες πόλεις του κόσμου που φιλοξενούν ένα μεγάλο Πανεπιστήμιο, ο Δήμος συνεισφέρει (με οικονομικά κίνητρα, επιδοτήσεις, παροχή υπηρεσιών, κλπ) στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του Πανεπιστημίου. Εσείς τι έχετε να προτείνετε;

Θα μπορούσα να υποσχεθώ κι εγώ λαγούς με πετραχήλια, για να είμαι ευχάριστος. Η οικονομική κατάσταση του Δήμου όμως δεν είναι ανθηρή ούτε μπορεί να στηρίζεται όπως στο παρελθόν στις κρατικές επιδοτήσεις ούτε και να αυξήσει τα δημοτικά τέλη στους ήδη γονατισμένους πολίτες. Η λύση θα πρέπει να αναζητηθεί στο πνεύμα της συνέργειας Δήμου και πανεπιστημίου, που ήδη εκθέσαμε στο 4. Η συνεργασία μεταξύ τους και στην αναζήτηση ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα και στο οικονομικό επίπεδο και σε αυτό της απαραίτητης εξωστρέφειας σε ένα πολυσύνθετο διεθνές σκηνικό.

Γνωρίζουμε καλά ότι το ΑΠΘ είναι από τους πιο σημαντικούς αιμοδότες της πόλης σε πολλαπλά επίπεδα -κοινωνικά, οικονομικά, πολιτισμικά- και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει αλλά και οι ανάγκες του πρέπει να αντιμετωπισθούν σοβαρά, όχι γιατί το οφείλουμε στο πανεπιστήμιο αλλά γιατί το οφείλουμε στη Θεσσαλονίκη.

 

  1. Βία και Παραβατικότητα

Εδώ και αρκετά χρόνια η κεντρική πανεπιστημιούπολη υποφέρει από προβλήματα βίας και παραβατικότητας. Χρησιμοποιείται συχνά από την Πολιτεία ως χώρος εκτόνωσης της κάθε είδους παραβατικότητας (αναρχικών, φανατικών οπαδών, κλπ) στην πόλη. Ποια είναι η θέση σας γι’ αυτό το θέμα; Θα συνεχίσετε να θεωρείτε το Πανεπιστήμιο σαν μια ‘ξένη’ γειτονιά αδιαφορώντας για την τύχη της;

Οι εικόνες και οι πρακτικές απαξίωσης των δημοσίων Πανεπιστημίων θα πρέπει να σταματήσουν -στην πράξη και όχι στα λόγια. Δεν υπάρχουν όμως εύκολες λύσεις, ούτε η κατάργηση του ασύλου ή η γενικευμένη αστυνομοκρατία αποτελούν διέξοδο. Η κυβέρνηση, που ελέγχει και την αστυνομία (?), θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να μην περιορίζεται στο να τις μετακυλάει, αφού ούτε οι φύλακες ούτε η δημοτική αστυνομία μπορούν να κάνουν συλλήψεις. Το άσυλο θα πρέπει να αφορά και να προστατεύει τη διακίνηση ιδεών και την ελεύθερη έκφραση όλων. Το Πανεπιστήμιο είναι η ψυχή της πόλης και η συνέργεια όλων των πλευρών είναι απαραίτητη απέναντι σε όσες πρακτικές υποσκάπτουν την ίδια την έννοια της ελευθερίας.

 

  1. Διακίνηση Ναρκωτικών

Το ΑΠΘ αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα από τη συνεχιζόμενη διακίνηση ναρκωτικών στους υπαίθριους χώρους της Πανεπιστημιούπολης, παρά την καθολική αντίδραση και τις συνεχείς εκκλήσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας και της Διοίκησης προς τις αρμόδιες αρχές. Δεν υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο που να αποδέχεται την διακίνηση ναρκωτικών στο Πανεπιστήμιο για να απαλλάξει τις γειτονιές της. Εμείς δεν διαθέτουμε την αρμοδιότητα ούτε την επιχειρησιακή ικανότητα να καταστείλουμε την διακίνηση. Τι μέτρα σκοπεύετε να λάβετε για να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα;

Πρόβλημα με τη διακίνηση ναρκωτικών δεν έχει μόνο το ΑΠΘ αλλά και άλλες περιοχές της πόλης, όπως η κοντινή Ροτόντα, η Αριστοτέλους-Εγνατία κ.α., γι’ αυτό και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά και όχι μόνο συμπτωματολογικά. Και στο ΑΠΘ είναι γνωστά συγκεκριμένα σημεία (είσοδοι από Φιλοσοφική, ΦΜΣ, πλατεία Χημείου, ΑΧΕΠΑ, Πολυτεχνική, κλπ.), με τους διακινητές να γίνονται και φορτικοί.

Όσον αφορά την καταστολή, είναι προς έρευνα το γιατί η Αστυνομία δεν συμβάλλει στο θέμα της φύλαξης, αφού δεν υπάρχει άσυλο για τους εμπόρους ναρκωτικών. Ιδιαίτερα, μάλιστα, εφόσον δεν υπάρχει εδώ και χρόνια κεντρική πολιτική ατζέντα απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου Πανεπιστημίου, εκτός από κάποια ΜΜΕ, που πουλάνε εικόνες τρόμου.

Στο θέμα αυτό είναι πολύτιμες οι συλλογικά επεξεργασμένες προτάσεις και η στάση της πανεπιστημιακής κοινότητας, των φοιτητών κτλ, όπως και η διεθνής εμπειρία από άλλα πανεπιστήμια.

 

  1. Έξυπνη Πόλη

Το ΑΠΘ διαθέτει ένα εξαιρετικό και διαρκώς βελτιούμενο επίπεδο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Παρέχουμε τεχνογνωσία και υπηρεσίες σε πολλά Πανεπιστήμια της χώρας. Μπορούμε να βοηθήσουμε καθοριστικά την προσπάθεια για τον μετασχηματισμό της Θεσσαλονίκης σε ‘έξυπνη΄ πόλη. Ποια είναι τα σχέδιά σας προς αυτή την κατεύθυνση;

Η τεχνογνωσία και οι υπηρεσίες του ΑΠΘ είναι γνωστά πλεονεκτήματα της πόλης, που πρέπει να αξιοποιήσει ο Δήμος. Για να γίνει η Θεσσαλονίκη «έξυπνη πόλη» έχει ανάγκη τη συνεργασία Δήμου-ΑΠΘ και λοιπών πανεπιστημίων. Εστιάζοντας ως παράδειγμα στη συγκοινωνία, πρέπει να υπάρξει ένας σχεδιασμός που να επιτρέπει ώστε τον βέλτιστο τρόπο μετακίνησης (λεωφορείο, μετρό, τραμ, ταξί κ.α.) να τον βλέπουν οι πολίτες σε ενιαία Τηλεματική, που θα έχει να κάνει με τον κυκλοφοριακό φόρτο σε διάφορα σημεία και θα προλαβαίνει τα μποτιλιαρίσματα οχημάτων και ανθρώπων. Το ίδιο και στη στάθμευση, μπορούν να σχεδιαστούν συστήματα σε συνεργασία με ΙΜΕΤ και μπορούν, που θα αντιμετωπίζουν ολόκληρα τμήματα δημοτικών ενοτήτων με ενιαίο τρόπο, με έξυπνα συστήματα στις εισόδους και εξόδους, ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τη χρήση των οχημάτων ορθολογικά με συστήματα έξυπνης διαχείρισης.

 

  1. Προσέλκυση Αλλοδαπών Φοιτητών

Μια εξαιρετική προοπτική για το Αριστοτέλειο είναι η ανάπτυξη αγγλόφωνων μαθημάτων/προγραμμάτων σπουδών που θα προσελκύουν αλλοδαπούς φοιτητές για ένα ή περισσότερα εξάμηνα. Συμμετέχουμε και στηρίζουμε την προσπάθεια ‘Study in Thessaloniki’ της τωρινής Διοίκησης. Θα συνεχίσετε/επεκτείνετε αυτό το πρόγραμμα; Θα στηρίξετε την δική μας προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση;

Σαφώς και θα τη στηρίξουμε. Και όχι μόνο στις αγγλόφωνες σπουδές αλλά και στις άλλες μεγάλες γλώσσες, ενταγμένες στον γεωπολιτικό περίγυρο της χώρας. Αυξάνεται με τον τρόπο αυτό η επιστημονική εμβέλεια του ΑΠΘ, όταν οι απόφοιτοι γυρίσουν στις χώρες τους θα επιδιώξουν συνεργασίες με ανθρώπους που ήδη γνωρίζουν από το ΑΠΘ, οι προηγούμενοι θα συστήσουν τα μαθήματα αυτά στους επόμενους κοκ. Το συνάλλαγμα δεν είναι κάτι που μπορούμε να παραβλέψουμε, τη στιγμή που το ΑΠΘ λειτουργεί με το 30% του προ-κρίσης προϋπολογισμού του.

Η «Οικολογία-Αλληλεγγύη» διαθέτει το απαραίτητο επιστημονικό δυναμικό, που γνωρίζει ότι οι ξενόγλωσσες σπουδές πρέπει απαραίτητα να σχεδιάζονται εξαρχής με στόχευση την απρόσκοπτη αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των επαγγελματικών προσόντων σε όλη την Ευρώπη, ειδάλλως κινδυνεύουν με απαξίωση.

 

  1. Οικοσύστημα Καινοτομίας

Μια εξ ίσου εξαιρετική προοπτική για την πόλη είναι η ανάπτυξη του οικοσυστήματος καινοτομίας με την ενίσχυση νεοφυών επιχειρήσεων. Το ΑΠΘ συμμετέχει ενεργά στο OK!Thess αλλά και σε κάθε άλλη προσπάθεια που στηρίζει την νεανική επιχειρηματικότητα. Λειτουργούμε το καλύτερο Γραφείο Μεταφοράς Τεχνολογίας μεταξύ των ελληνικών πανεπιστημίων, έχουμε ιδρύσει αρκετές εταιρείες/τεχνοβλαστούς και υποστηρίζουμε ενεργά την ίδρυση νεοφυών επιχειρήσεων από τους φοιτητές και αποφοίτους μας. Πώς σκοπεύετε να στηρίξετε την επιχειρηματικότητα και καινοτομία που πηγάζει από τα Πανεπιστημιακά εργαστήρια;

Για μας πράσινη Θεσσαλονίκη σημαίνει παραγωγική πόλη με οικολογική φιλοσοφία. Ως διοίκηση θα προσανατολίσουμε όλες τις προσπάθειες του Δήμου και θα χρησιμοποιήσουμε όλους τους διαθέσιμους χώρους για την ενθάρρυνση της δημιουργίας συστάδων από καινοτόμες παραγωγικές μονάδες μέσα στην πόλη, στους τομείς της παραγωγής που είναι συμβατοί με την υπόλοιπη λειτουργία της. Έτσι, μπορούν να αξιοποιηθούν κτίρια του Δήμου αλλά και χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα που γνωρίζουμε πολύ καλά -έχω εκδώσει και σχετικό βιβλίο ως αντιπρόεδρος της Επιτροπής περιφερειακής ανάπτυξης του ευρωκοινοβουλίου. Στόχος μας είναι όχι μόνο για να ενισχυθεί η δημιουργία νέων επιχειρήσεων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας αλλά και να μειωθεί η πιθανότητα αποτυχίας τους στα πρώτα 3 χρόνια.

 

Η ανάρτηση στο ΑΠΘ:

Όλες οι απαντήσεις των υποψηφίων Δημάρχων: