Την Παρασκευή 24.5.2024, στις 6.30 μμ. θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση-συζήτηση
για την ιστορία και την προοπτική του τραμ στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης (πλατεία Ιπποδρομίου).
Η Θεσσαλονίκη είχε ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής του ιππήλατου τραμ ακριβώς πριν 132 χρόνια (23.5.1892) και το ολοκλήρωσε μέσα σε ένα χρόνο. Το 1908 έγινε ηλεκτροκίνητο και ταυτίστηκε με την ιστορία της πόλης μέχρι το 1957, που ξηλώθηκε. Το ίδιο έγινε σε όλη σχεδόν τη Δυτική Ευρώπη, στα πλαίσια ενός «εκσυγχρονιστικού» κλίματος ενίσχυσης της ιδιωτικής αυτοκίνησης. Από τη δεκαετία του ’80, όμως, άρχισε να επανέρχεται δυναμικά και σήμερα εξυπηρετούνται εκατοντάδες ευρωπαϊκές πόλεις. Στα υπέρ του είναι ότι κατασκευάζεται γρήγορα, έχει κόστος στο 1/6 του μετρό, δεν μετατρέπει την πόλη σε λαμαρινόπληκτη, σέβεται την ιστορία και τις αρχαιότητες και μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το μετρό.
Η συζήτηση είναι εξαιρετικά επίκαιρη, μετά την παρουσίαση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης και τις κυβερνητικές εξαγγελίες για 2η γραμμή μετρό στην Τσιμισκή μέχρι το 2040.
Στη δημόσια εκδήλωση, που οργανώνει η Οικολογία-Αλληλεγγύη, ανοίγοντας ξανά τη συζήτηση για το σύγχρονο τραμ, το οποίο μπορεί να αποκτήσει η πόλη σύντομα και οικονομικά, κύριοι ομιλητές θα είναι οι:
- Σπύρος Βούγιας, συγκοινωνιολόγος, πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης
- Απόστολος Παπαγιαννάκης, αν. καθηγητής ΑΠΘ, Τμήμα μηχανικών χωροταξίας και ανάπτυξης -Σχεδιασμός συστημάτων μεταφορών
- Μιχάλης Τρεμόπουλος, δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης, συγγραφέας
- Συντονίζει ο Ανδρέας Κουράκης, πρώην αντιδήμαρχος και πρόεδρος του ΤΕΕ τμ. Κ. Μακεδονίας.
Θα γίνουν παρουσιάσεις και θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις και διάλογος.